Obchodníci se nechovají racionálně? Nabídka doplňkového prodeje v loňském roce celosvětově klesla.

Jako dlouhodobý člen MSPA (Mystery Shopping Professionals Association) a jako jediný elitní člen v ČR jsme se i v loňském velmi náročném roce zúčastnili sběru dat pro Smiling Report publikovaný profesní asociací MSPA Europe/Africa ve spolupráci se společností Better Business World Wide.

Smiling report je sestaven z informací poskytnutých od poskytovatelů Mystery Shoppingu v Evropě, Asii / Tichomoří, Severní Americe a Jižní a obsahuje souhrn odpovědí na otázky zaměřené na metriky Úsměvu, Uvítání a Doplňkového prodeje na vzorku 516 296 reportů z 25 zemí během roku 2020. Aspekt, který obchodníkům přináší nejvíce prokazatelných tržeb, tedy Doplňkový prodej, zaznamenal po předchozím nárůstu opět znatelný pokles, a to z 68% na 50,2%, což je ještě mírně pod průměrem předchozích let 2004-2018 (51%).

Celé znění tiskové zprávy a TOP3 země za jednotlivé sledované parametry naleznete v přiložených dokumentech.