Mezinárodní studie v oblasti fashion retail pod záštitou GLOBAL CX EXPERTS

Vzhledem k různým vlivům na trzích v minulých letech, jako pandemické lockdowny a další omezení v souvislosti s Covid-19, se od března 2020 začalo razantně měnit nákupní chování spotřebitelů v maloobchodě s módou, což akcelerovalo přechod k online nakupování i v tomto sektoru.

V aktuální studii bylo sledováno zejména to, na základě čeho zákazníci vnímají nabídky v oblasti módy, jaká jsou očekávání a jaká je spokojenost s ohledem na rozdíly offline a online nákupu.

Za tímto účelem bylo v roce 2022 provedeno online dotazování přibližně 4 000 zákazníků. Výsledky poskytují důležité informace o tom, co by měly řetězce v oblasti módy zohlednit při úpravě svých prodejních procesů, aby byly v budoucnu schopny dosáhnout vynikající zákaznické zkušenosti. Průzkumu se zúčastnili zákazníci ze Španělska, Německa, Itálie, Dánska a České republiky.

A jaké závěry můžeme konstatovat s ohledem na české zákazníky?

Český zákazník získává informace především online, přičemž nezáleží na tom, zdali k nákupu nakonec dochází online či offline. Offline nakupování je o něco více využívané i v post-covidových letech. Během pandemie Covid-19 bylo offline nakupování prakticky nemožné, i přes dosavadní zvyklosti však prakticky nikdo nevyužíval Click&Meet nebo Click&Collect formy offline nákupů. Ze studie rovněž vyplývá, že Češi jsou v porovnání s většinou ostatních zákazníků mnohem více přitahováni k impulzivním nákupům.

Pro bližší informace kontaktujte našeho kolegu Pavla Šafránka na pavel.safranek@marketvision.cz.