Stavební spořitelny jsou na poradenství v oblasti dotací připraveny

Od začátku letošního roku tuzemské stavební spořitelny spustily a postupně vylaďují portfolio svých služeb v oblasti poradenství domácnostem k dosažení možných energetických úspor spojených s jejich bydlením. Klienti se tak na poradce Buřinky, ČSOB, Modré pyramidy a Raiffeisen stavebních spořitelen mohou aktuálně obracet s žádostmi o pomoc k dotačním programům Nová zelená úsporám a Oprav dům po babičce. Spolu s poradenstvím k čerpání dotací lze získat rovněž zvýhodněné produkty k financování příslušných energeticky úsporných projektů (k programu Oprav dům po babičce lze o úvěr žádat i na pobočkách UniCredit Bank). Jaká je kvalita souvisejících služeb po několika měsících od spuštění měřila agentura Market Vision prostřednictvím mystery shopping studie. 

„Podobné tržní studie realizujeme již dlouhodobě se zaměřením na různé produktové oblasti, ať již ve finančním sektoru, nebo i v jiných. Z metodologie jsme tak při nastavení vycházeli a jen ji přizpůsobili zaměření na dotace a dotační poradenství, které nám jako novou službu přišlo zajímavé nedlouho po jejím spuštění změřit,“ přibližuje pozadí vzniku myšlenky Michal Skalický, senior konzultant společnosti Market Vision a ke zjištěným výsledkům dodává: „V 89 % případů mystery shoppeři uváděli, že jim bylo po jednání s poradci jasné, jak by měli dále v procesu získání dotací postupovat, na koho se mohou v rámci veřejných organizací či privátních partnerů jednotlivých společností obracet. V 81 % případů byli mystery shoppeři s absolvovaným procesem celkově spokojeni, což ukazuje, že společnosti mají i po relativně krátké době svou obsluhu již velmi dobře připravenu. Celkového nejvyššího hodnocení dle námi nastaveného Indexu Kvality Obsluhy dosáhla Modrá pyramida s nepatrným náskokem před ČSOB stavební.“ 

V případě zájmu o bližší informace kontaktujte: Michal.Skalicky@marketvision.cz (+420 702 077 103).  

Metodologická poznámka: 

U každé zapojené stavební spořitelny bylo hodnoceno 6 mystery návštěv, po 3 s primárním požadavkem obecných informací k dotacím a po 3 s konkrétním zájmem o program Oprav dům po babičce, u UniCredit Bank byly hodnoceny pouze 3 návštěvy ve spojení s programem Oprav dům po babičce. 

S výjimkou jednoho procesu u Buřinky pouze po telefonu, proběhly všechny ostatní osobně, což mystery shoppeři při objednávání schůzek preferovali. 

Realizace mystery návštěv probíhala v květnu a červnu 2024.