Nejlepšího hodnocení kvality obsluhy potenciálních zájemců o hypotéku dosáhla Komerční banka

Letos proběhl již 18. ročník tržní studie hodnotící a porovnávající úroveň kvality obsluhy potenciálních zájemců o hypoteční úvěr mezi nejvýznamnějšími tuzemskými bankami, nově rovněž i finančně-poradenskými společnostmi. 

Zatímco celkové hodnocení dopadlo shodně s loňským (66%), pořadí na bankovním trhu se meziročně proměnilo. Nejlepšího výsledku dosáhla Komerční banka následovaná UniCredit Bank a MONETA Money Bank. Ve srovnání s loňským rokem si nejvíce polepšila mBank (nárůst o 14 p.b.) a právě Komerční banka (o 10 p.b.). 

 

A co bližšího mj. letošní výsledky z bankovního trhu přinesly?  

  • Nejvíce se zlepšilo předávání kontaktů formou vizitky (o 20 p.b.) a informování potenciálních žadatelů, jak by celý proces žádosti o hypoteční úvěr následně probíhal (o 17 p.b.); 
  • nabídka řešení odpovídala výši preferované měsíční splátky v 79 % případů (nárůst o 3 p.b.) 
  • 47 % poradců bylo aktivních ve snaze o uzavření obchodu (nárůst o 6 p.b.); 
  • k následnému kontaktu došlo ve třetině případů (zlepšení o 1 p.b.); 
  • k nejvýraznějšímu poklesu došlo v informování o pojištění nemovitosti a/nebo domácnosti sledované v rámci analýzy sekundárních potřeb a nabídce dalších produktů (o 11 p.b.);  
  • vzdálené schůzky, které proběhly ve 40 % případů, dosáhly celkového hodnocení o 11 p.b. nižšího oproti schůzkám osobním. 

Nově sledované makléřské společnosti (vč. rovněž nově sledované Partners Banky) dosáhly průměrného hodnocení zcela totožného s bankovními = 66 %, v pořadí od nejlepších: Broker Consulting = 74 %, Gepard finance = 64 %, MM Finance = 63 % a Partners banka = 62 %.  

Oproti bankám si jejich zástupci vedli výrazněji lépe v uvádění konkurenčních výhod dané společnosti (o 31 p.b.) a snaze o uzavření obchodu (o 18 p.b.). Podstatně méně častěji ale mystery shopperům předávali informace o nutnosti zřízení rovněž běžného účtu u příslušné banky (o 20 p.b.), své kontakty formou vizitky (o 16 p.b.) a v modelacích zahrnovali slevy, o nichž neinformovali (o 14 p.b. častěji). 

Výsledkům naší studie se věnuje rovněž článek publikovaný na webu Peníze.cz - https://www.penize.cz/hypoteky/476778-kde-nejlepe-obslouzi-zajemce-o-hypoteku-test-bank-a-poradenskych-firem 

V případě zájmu o bližší informace kontaktujte: Michal.Skalicky@marketvision.cz (+420 702 077 103). 

Metodologická poznámka:  

Studie obsahuje hodnocení nejvýznamnějších bankovních společností poskytujících hypoteční úvěry na tuzemském trhu: Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB Hypoteční banka, Fio banka, Komerční banka, mBank, MONETA Money Bank, Raiffeisenbank, UniCredit Bank. U každé je realizováno 10 mystery procesů = celkem 90 procesů. Nově byly sledovány rovněž vybrané finančně-poradenské společnosti vč. Partners Banky, u nichž proběhlo u každé po 5 procesech. Výsledky jsou hodnoceny na základě dlouhodobě nastaveného Indexu Kvality Obsluhy, jehož maximum je 110 bodů z každého procesu = 100 %. Letošní ročník probíhal v období květen, srpen 2025.