Působí na klienty čeští prodejci šťastněji než jejich slovenští kolegové?

Působí na klienty čeští prodejci šťastněji než jejich slovenští kolegové?

23.4.2018

Úsměv na tváři a milé vystupování hrají v prodejním procesu významnou roli. Důležité je však odlišit strojený a umělý přístup pracovníka ke klientovi od upřímné snahy poznat zákazníka a pomoci mu. Stav mezilidských vztahů na pracovišti se často promítá i do emocí, se kterými klient odchází z prodejny, a proto by měly firmy pečlivě vybírat pracovníky na pozice, které přicházejí do přímého styku s klientem.

To jak šťastně prodejci působí v prodejních místech je měřitelné prostřednictvím ukazatele NHS (Net Happiness Score). Během roku 2017 jsme realizovali v České republice a na Slovensku několik desítek tisíc mystery shopping návštěv v různých odvětvích. Nejvíce návštěv bylo realizovaných v sektorech retail, finance a automotive.

Zdroj: MARKET VISION & MARKET VISION SLOVAKIA, 2017

Z výsledků realizovaných měření vyplývá, že pouze v sektoru automotive nepůsobí čeští prodejci šťastněji na své klienty, než jejich slovenští kolegové. V sektoru finančních služeb získali lepší hodnocení zaměstnanci českých bank a pojišťoven. Největší rozdíl byl naměřen v sektoru leisure (16 b.). Zaměstnanci českých firem v tomto odvětví působily podle mystery shopperů výrazně šťastnější než zaměstnanci slovenských společností.

Archiv blogu

18
květen
2018
V jaké zemi jsou prodejci nejšťastnější?

V jaké zemi jsou prodejci nejšťastnější?

Market Vision se jako dlouholetý člen asociace MSPA pravidelně účastní sběru dat pro ukazetel NHS (Net Happiness Score), který odráží míru „štěstí“ prodejců a jejich nadšení pro práci.

17
květen
2018
MSPA Europe/Africa konference 2018

MSPA Europe/Africa konference 2018

Na konci května se opět chystáme na pravidelnou konferenci MSPA Europe/Africa (Mystery Shopping Professionals Association), kde si mimo jiné již druhým rokem po sobě jako jediní z České republiky převezmeme prestižní ocenění „Elite Membership“, neboli elitní členství.

14
květen
2018
Konkurenční zpravodajství v rozhodovacím procesu firem

Konkurenční zpravodajství v rozhodovacím procesu firem

Kvalitní konkurenční zpravodajství dokáže společnostem v různých odvětvích poskytnout mnohé výhody a vytváří předpoklady pro dosahování lepších obchodních výsledků.

2
květen
2018
Customer Experience konference 2018

Customer Experience konference 2018

Už se moc těšíme na letošní konferenci Customer Experience od Clientology, která se bude konat 11. – 12. 6. 2018 v Libčicích nad Vltavou.

23
duben
2018
Působí na klienty čeští prodejci šťastněji než jejich slovenští kolegové?

Působí na klienty čeští prodejci šťastněji než jejich slovenští kolegové?

Výsledky mystery shopping měření, které jsme realizovali během roku 2017, ukazují rozdíly v tom, jak šťastně působí prodejci na klienty v ČR a SR.

14
březen
2018
Smiling Report 2018

Smiling Report 2018

Jako dlouhodobý člen MSPA, Mystery Shopping Professionals Association a jako jediný elitní člen v ČR jsme se opět zúčastnili sběru dat pro Smiling Report publikovaný švédskou agenturou Better Business World Wide.

7
březen
2018
Kvalita obsluhy stávajících klientů bank klesá

Kvalita obsluhy stávajících klientů bank klesá

Výsledky čtvrtého ročníku studie zaměřené na hodnocení kvality obsluhy stávajících klientů bank potvrdily klesající trend v dané oblasti.

12
únor
2018
Výjezdní zasedání Market Vision 2018

Výjezdní zasedání Market Vision 2018

Pravidelného zimního výjezdního zasedání Market Vision CZ & Market Vision Slovakia se letos zúčastnilo více než 40 našich kolegů. Akci perfektně zorganizovala naše slovenská pobočka.

nahoru