Nejlepší v kvalitě obsluhy potenciálních žadatelů o hypotéku byla ČSOB

Studie Hypotéky společnosti Market Vision každoročně hodnotí a porovnává úroveň kvality obsluhy potenciálních zájemců o hypoteční úvěr mezi nejvýznamnějšími tuzemskými bankami. Nejlepšího letošního výsledku (74 %) dosáhla vloni třetí ČSOB, která z prvního místa vyřadila dosavadní stálici MONETA Money Bank. Ta se letos propadla až na celkové sedmé místo, přičemž i pořadí mezi ostatními bankami se oproti předchozím ročníkům výrazněji promíchalo. Průměrný tržní výsledek se meziročně snížil o 4 p. b. na 61 %. Sběr dat probíhal v květnu a červnu.

„Pro letošní ročník jsme udělali změnu ve způsobu objednávání schůzek, abychom zvýšili počet následných osobních jednání domluvených již přímo ke konkrétnímu bankéři (ideálně hypotečnímu specialistovi). Nově se tak mystery shoppeři objednávali přes webové formuláře a pokud se jim neozval nikdo nazpět, volali na infolinku, kterou jsme k domlouvání schůzek využívali v předchozích letech,“ doplňuje pohled na bližší výsledky studie Michal Skalický, senior consultant ve společnosti Market Vision. A dodává: „Spolu s tím jsme zároveň nepatrně upravili související nastavení indexu celkových výsledků, do něhož namísto hovoru na infolinku a jemu předcházejícímu hodnocení webových stránek nově vstupovala závěrečná oblast zpětného kontaktu po absolvované schůzce. Tuto jsme sledovali již v předchozích letech a letos ji zařadili již také do celkového „ostrého“ indexu, v němž dle předchozích naměřených předpokladů znamenala vůbec nejníže hodnocenou ze všech sledovaných dílčích kategorií.“

A co zajímavého mj. výsledky letošní studie přinesly?

  • prostřednictvím webového formuláře došlo k domluvení konkrétního termínu schůzek v 71 % případů (u ČSOB a UniCredit Bank v 10 případech z 10)
  • nabídka řešení odpovídala při 79 % jednání výši preferované měsíční splátky (meziroční zlepšení o 25 p. b.)
  • poradci méně častěji uváděli výhody hlavního doporučovaného produktu (41 %, pokles o 7 p. b.) a dokázali působit na mystery shoppery přesvědčivě pro jimi zastupovanou společnost (53 %, pokles o 10 p.b.)
  • nepatrně méně častěji se poradci rovněž ozývali po schůzkách, kdy ke zpětnému kontaktu došlo pouze ve 38 % případů (o 2 p. b. méně)

Za nejlépe hodnocenou ČSOB (74 %) se na druhém místě umístily Raiffeisenbank a UniCredit Bank se shodným ziskem (65 %). Zatímco Raiffeisenbank dělené druhé místo z loňského roku obhájila (umístila se na něm společně s Komerční bankou), UniCredit Bank se posunula z loňské páté pozice. Mimo již uvedených jsou ve studii sledovány ještě Air Bank, Česká spořitelna, Fio banka a mBank, u každé společnosti je realizováno a hodnoceno 10 mystery procesů (90 procesů celkem stanovujících pravidelný benchmark trhu).

Pro bližší informace kontaktujte našeho kolegu Michala Skalického: M: +420 702 077 103, E: Michal.Skalicky@marketvision.cz