Nejvyšší kvalitu obsluhy zájemcům o životní pojištění poskytuje … Raiffeisenbank

V posledním čtvrtletí roku 2022 jsme realizovali nový typ tržní studie zaměřené na hodnocení kvalitu obsluhy potenciálních zájemců o životní pojištění mezi tuzemskými pojišťovnami a jedinou zastoupenou čistě bankou – Raiffeisenbank. Ta přitom dosáhla nejvyššího celkového výsledku 80 %, zatímco průměrné tržní hodnocení činilo 70 %. Výzkum poskytuje srovnání celkem 120 realizovaných Mystery Shoppingů (po 10 jednáních u každé ze sledovaných společností, mezi nimiž byly dále zastoupeny Allianz, ČSOB Pojišťovna, Česká podnikatelská pojišťovna, Generali Česká pojišťovna, Komerční pojišťovna, Kooperativa, MetLife, NN Životní pojišťovna, Simplea, Uniqa a YouPlus).

„V souvislosti s průběhem jednání vykázala vůbec nejnižší celkové hodnocení, pouhých 14 %, oblast „Analýza sekundárních potřeb a nabídka dalších produktů“, tedy tzv. cross-sell. Ve třetině případů pak nedokázali poradci nabídnout řešení odpovídající očekávaným klientovým potřebám, což bylo nejčastěji způsobeno tím, že nezjistili informaci o jeho čerpaném hypotečním úvěru a nezohlednili jej tak v rámci pojistné ochrany. Naproti tomu ani jednou nedošlo k tomu, že by klientovi byla v pojištění nastavena aktivní investiční složka, jelikož dle svého Mystery profilu měl uvedeno, že již investuje jiným způsobem a nyní potřebuje řešit výhradně pojištění. Což poukazuje na velice příkladný přístup v rámci celého trhu,“ přibližuje konkrétní detaily zjištěných výstupů Michal Skalický, senior konzultant Market Vision.

Pro bližší informace kontaktujte našeho kolegu Michala Skalického: M: +420 702 077 103, E: Michal.Skalicky@marketvision.cz