Jak banky komunikují svým zákazníkům informace o zvyšujících se úrocích na spořících účtech?

Zvýšení úroků na spořících účtech proběhlo od začátku roku několikrát, když banky reagovaly na zvyšující se sazby ČNB. V rámci aplikace dMonitor, která monitoruje direct-marketingovou komunikaci od reálných zákazníků firem na českém a slovenském trhu, bylo zachyceno celkem 59 unikátních komunikací bank informujících o zvyšování úroků na spořících účtech.

Jednotlivé banky zvyšovaly úroky v několika fázích. V rámci zachycených komunikací v dMonitoru nejčastěji a nejpružněji reagovaly Raiffeisenbank, Air Bank a Trinity bank, které informovaly své zákazníky celkem ve čtyřech vlnách. Raiffeisenbank a Trinity Bank nabízejí také nejvyšší úrok na trhu. Naopak nejméně zachycených komunikacích dorazilo od České spořitelny a FIO banky.

Přehled aktuálních úroků bank a komunikovaných podmínek v těle emailu je znázorněn v níže uvedeném grafu a přehledu.

 

V rámci hodnocení v aplikaci dMonitor zákazníci hodnotili obsah zprávy většinou pozitivně, nicméně reagovali tak, že je to sice příjemná informace, avšak výše úroku je absolutně nedostatečná vzhledem ke zvyšující se inflaci. Někteří zákazníci si také postěžovali na zbytečné množství podmínek pro získání atraktivnějšího úroku či na nedostatečnou informovanost.

Nejlépe hodnocenou byla Air Bank a hned za ní se umístila Hello Bank!

 

Pro detailní obsah komunikací a jejich zpracování z hlediska vizualizace, obsahu či hodnocení od reálných zákazníků kontaktujte martina.rampova@marketvision.cz

Pozn. vyobrazená data jsou aktuální k 27. 5. 2022.