Snížení emisních limitů od roku 2020 představuje velkou výzvu pro automobilky a zvýšení prodeje vozů s alternativním pohonem je tématem číslo jedna. Naše automotive oddělení se rozhodlo pomocí metody mystery shoppingu po půl roce opět otestovat, zda-li jsou prodejci již schopni tyto vozy aktivněji prodávat, zda těmto vozům vůbec důvěřují a nově také zda-li jsou schopni předávat zákazníkům informace o infrastruktuře nabíjecích stanic. Tentokrát jsme se zaměřili na vozy střední a vyšší střední třídy a SUV-C. Bylo realizováno 28 tajných návštěv na 10 modelů osmi značek, které nabízejí modely s plug-in-hybridním (PHEV) či hybridním pohonem. Studie prokázala, že 4 značky z 8 testovaných by dokázaly své zákazníky pozitivně motivovat ke koupi vozu s alternativním pohonem. V opačném případě vedla návštěva spíše k odrazení od původního úmyslu si tento typ vozu zakoupit.
Studie byla zaměřena především na zjištění argumentace pro prodej vozů s plug-in-hybridním/hybridním pohonem oproti klasickému spalovacímu motoru, dále na dostupnost těchto vozidel, poskytnutí informací na téma infrastruktury a domácích nabíjecích stanic, servisních smluv a poskytovaných záruk.
Více informací naleznete zde.
Pokud máte zájem o další informace o studii nebo zakoupení této volně prodejné studie, kontaktuje naše specialisty Gabrielu Dostálovou či Aleše Holakovského.