Jak bojují soukromé vysoké školy o studenty?

Jak bojují soukromé vysoké školy o studenty?

22.6.2020

V nedávné době jsme realizovali průzkum zaměřený na kvalitu komunikace vybraných soukromých vysokých škol s uchazeči o studium.

Primárním „živým“ komunikačním kanálem, se kterým přijde uchazeč o studium do styku při volbě školy, je studijní oddělení. Právě na ty byl průzkum zaměřen. Každá z deseti škola byla oslovena fiktivními uchazeči desetkrát - pětkrát telefonicky a pětkrát přes email, přičemž každá poptávka byla na všech školách provedena odlišným typem uchazeče dle reálného spektra zájemců o studium.

Průzkum zjistil velké rozdíly v kvalitě komunikace jednotlivých škol s uchazeči. Výstupy ze studie obsahují porovnání kvality obsluhy na jednotlivých školách z hlediska obsahu i pocitů, jaké vzbuzovaly v uchazečích o studium. Součástí závěrečné zprávy jsou také doporučení na základě nedostatků zjištěných během průzkumu.

Hlavní závěry shrnuje vedoucí průzkumu Gabriela Dostálová, projektová manažerka Market Vision:  „Vysokým školám lze na základě zjištěných nedostatků a pocitů uchazečů doporučit především následující: Klást důraz na osobní přístup k zájemcům o studium, aby měl uchazeč pocit, že je zde o něj zájem. To v praxi znamená zejména neuchylovat se pouze k odkazování na webové stránky školy, protože studijní oddělení by mělo být pro uchazeče samostatným zdrojem informací, který jim pomůže se zorientovat. A to s ohledem na jejich individuální preference a zájmy, ale třeba i obavy.“

Zajímá vás, jak si v průzkumu vedly školy, které spolu každoročně soupeří v boji o zájem studentů? Pokud máte zájem o další informace o studii nebo zakoupení této volně prodejné studie, kontaktuje naší kolegyni Gabrielu Dostálovou.

Archiv blogu

5
srpen
2020
MSPA Covid-19 průzkum: České firmy by se mohly polepšit

MSPA Covid-19 průzkum: České firmy by se mohly polepšit

MSPA provedla průzkum při návštěvě 7000 míst (143 v ČR) - obchodů, supermarketů, prodejců automobilů, rychlého občerstvení a restaurací. Respondenti byli dotázáni na výsledný pocit bezpečí a pravděpodobnosti návratu na místa, která navštívili.

27
červenec
2020
Získali jsme certifikát společensky odpovědné firmy

Získali jsme certifikát společensky odpovědné firmy

V rámci neziskového projektu společnosti Remobil jsme se zúčastnili sběru starých mobilních telefonů a získali tak certifikát společensky odpovědné firmy. Děkujeme, že jsme mohli pomoci!

21
červenec
2020
Jak vypadá expedice zákazníků v lékárnách?

Jak vypadá expedice zákazníků v lékárnách?

Dobrou kvalitu obsluhy a komunikace se zákazníky v českých lékárnách zjistil specializovaný průzkum agentury Market Vision: úroveň kvality obsluhy vyjádřená hodnotou tzv. průměrného tržního benchmarku se podle něj pohybuje kolem 76 procent. Ještě lépe si lékárny vedou v případě emočního indexu, který dosáhl 84 procent.

22
červen
2020
Jak bojují soukromé vysoké školy o studenty?

Jak bojují soukromé vysoké školy o studenty?

V nedávné době jsme realizovali průzkum zaměřený na kvalitu komunikace vybraných soukromých vysokých škol s uchazeči o studium.

11
květen
2020
Doplňkový prodej roste! Smiling report 2020

Doplňkový prodej roste! Smiling report 2020

Jako dlouhodobý člen MSPA (Mystery Shopping Professionals Association) a jako jediný elitní člen v ČR jsme se opět zúčastnili sběru dat pro Smiling Report publikovaný profesní asociací MSPA Europe/Africa ve spolupráci se společnostmi Better Business World Wide a Surfmerchants.

20
duben
2020
Jak efektivně komunikovat se svými zákazníky v dnešní době?

Jak efektivně komunikovat se svými zákazníky v dnešní době?

V dnešní době omezení je klíčové zůstat v těsném kontaktu se zákazníky, naslouchat jejich pocitům a potřebám. Rádi bychom Vám nabídli feedTRACK (www.feedtrack.eu), který umožňuje získávat zpětnou vazbu od zákazníků online a v reálném čase.

6
duben
2020
Kvalita prodeje vozů s alternativním pohonem

Kvalita prodeje vozů s alternativním pohonem

Naše automotive oddělení pomocí metody mystery shoppingu po půl roce opět otestovalo, zda-li jsou prodejci schopni vozy s alternativním pohonem aktivněji prodávat, zda těmto vozům důvěřují a nově zda-li jsou schopni předávat zákazníkům informace o infrastruktuře nabíjecích stanic.

18
březen
2020
České banky opět zlepšily obsluhu svých klientů

České banky opět zlepšily obsluhu svých klientů

Přestože tuzemské banky kladou v posledních letech zvýšený důraz na online služby, dokázaly vloni zvýšit i obsluhu svých klientů přímo na pobočkách. Úroveň kvality služeb personálu rostla podruhé v řadě, jak vyplývá z naší pravidelné podzimní studie.

nahoru