Reklamy v pojišťovnictví a jejich dopad na potenciální klienty

Reklamy v pojišťovnictví a jejich dopad na potenciální klienty

27.7.2017

Tým INeCIM pro Vás zpracoval krátkou studii zaměřenou na používání emocí v komunikaci pojišťoven ve vztahu ke klientům. Jaké emoce jsou nejčastěji využívány a jaký to má vliv na lidské vnímání a rozhodování klientů? To je otázka, na kterou jsme se v rámci této studie pokusili nalézt odpověď.

Reklama je placená nebo neplacená propagace výrobku, služby, společnosti, obchodní značky nebo myšlenky, mající obvykle za cíl zvýšení prodeje. Reklamní kampaně se snaží ovlivnit způsob, jakým se spotřebitelé dívají sami na sebe a jakým způsobem pro ně může být koupě určitých produktů výhodná. Zpráva předávaná prostřednictvím těchto reklam ovlivňuje nákupní rozhodování spotřebitelů. Je velmi důležité najít vhodný typ reklamy, který osloví zvolenou cílovou skupinu potenciálních kupujících a přesvědčí je ke koupi komunikovaného produktu. K tomu se využívá mnoha nástrojů. Mezi ty nejčastější a nejefektivnější patří chytlavé fráze a využívání emocí a mezilidských vztahů.

Realita je taková, že se používají nevhodné emoce v nevhodný čas. První chybou je samoúčelné působení bez vazby na propagovaný produkt, druhou chybou je povrchnost. Aby reklama skutečně účinně fungovala, je zapotřebí oslovovat hlubší emoce, tedy pudy. Jedná se o automatizované reakce s vysokou prioritou. Když zapůsobíte na hlubinné emoce, získáte celkem jednoznačnou reakci.

Pojišťovnictví je velmi specifické v oblasti propagace a reklamy. Snaží se totiž o prodej produktu, který je pro obyčejné lidi nezajímavý a nudný, musí komunikovat nepříjemné životní situace, které většina lidí radši vytěsňuje z hlavy. Lidé nechtějí trávit svůj čas přemýšlením o pojištění – to platí především pro mladou generaci. Pojišťovny se tedy snaží upoutat pozornost pomocí využívání emocí, a to jak pozitivních, tak těch negativních. Ne vždy má využívání emocí (zvláště pak těch negativních) za následek zvýšení prodeje – naopak, nevhodně zvolený druh emoce může způsobit i jeho pokles.

Jak se pojišťovny snaží propagovat své produkty a jaký to má vliv na lidské vnímání a rozhodování? To je otázka, na kterou jsme se v rámci této studie pokusili nalézt odpověď. Konkrétně jsme se zaměřili na segment životního pojištění, kde je využívání emocí a mezilidských vztahů běžné.

Archiv blogu

16
říjen
2017
Václav Šojdel o Mystery Shoppingu v týdeníku Marketing&Media

Václav Šojdel o Mystery Shoppingu v týdeníku Marketing&Media

Náš country manager Václav Šojdel poskytl rozsáhlý rozhovor pro týdeník Marketing&Media na téma Mystery Shoppingu. Diskutovány byly aktuální trendy a směry v rámci odvětví (možnosti a omezení při měření emocí či tzv. Net Hapiness Score) a další.

13
říjen
2017
Competitive Intelligence Workshop

Competitive Intelligence Workshop

Uspořádali jsme setkání komunity Competitive Intelligence specialistů. Workshop byl zaměřený na způsob fungování CI ve firmách a pozici CI specialistů.

13
říjen
2017
Market Vision Rally Team slaví úspěchy!

Market Vision Rally Team slaví úspěchy!

Náš kolega Aleš Holakovský startující s vozem Škoda Felicia sk. N v barvách naší společnosti na Mistrovství ČR v rally obsadil 2. místo ve třídě 10 na říjnové 38. SVK Rally Příbram.

4
říjen
2017
Jízda napříč sítěmi

Jízda napříč sítěmi

V týdeníku MarketingSalesMedia výstižně informuje náš project leader Jan Šperga o tom, jak české automobilky využívají sociální sítě.

Článek čtěte uvnitř.

21
září
2017
Sportovní odpoledne

Sportovní odpoledne

V rámci rozmanitých interních aktivit jsme se na začátku září utkali v turnaji v badmintonu, volejbalu, tenisu a fotbalu.

7
srpen
2017
Moderní technologie a pojistný trh

Moderní technologie a pojistný trh

Moderní technologie a pojistný trh je rozsáhlou studií zabývající se otázkou moderních technologií a jejich využití ve světě financí, především v oblasti pojišťovnictví.

27
červenec
2017
Reklamy v pojišťovnictví a jejich dopad na potenciální klienty

Reklamy v pojišťovnictví a jejich dopad na potenciální klienty

Tým INeCIM pro Vás zpracoval krátkou studii zaměřenou na používání emocí v komunikaci pojišťoven ve vztahu ke klientům.

12
červenec
2017
Market Vision Rally Team v akci!

Market Vision Rally Team v akci!

V sobotu 8.7. se náš kolega Aleš Holakovský zúčastnil populárního seriálu závodů automobilů do vrchu Edda Cup v Praze - Radotíně.

nahoru