Reklamy v pojišťovnictví a jejich dopad na potenciální klienty

Reklamy v pojišťovnictví a jejich dopad na potenciální klienty

27.7.2017

Tým INeCIM pro Vás zpracoval krátkou studii zaměřenou na používání emocí v komunikaci pojišťoven ve vztahu ke klientům. Jaké emoce jsou nejčastěji využívány a jaký to má vliv na lidské vnímání a rozhodování klientů? To je otázka, na kterou jsme se v rámci této studie pokusili nalézt odpověď.

Reklama je placená nebo neplacená propagace výrobku, služby, společnosti, obchodní značky nebo myšlenky, mající obvykle za cíl zvýšení prodeje. Reklamní kampaně se snaží ovlivnit způsob, jakým se spotřebitelé dívají sami na sebe a jakým způsobem pro ně může být koupě určitých produktů výhodná. Zpráva předávaná prostřednictvím těchto reklam ovlivňuje nákupní rozhodování spotřebitelů. Je velmi důležité najít vhodný typ reklamy, který osloví zvolenou cílovou skupinu potenciálních kupujících a přesvědčí je ke koupi komunikovaného produktu. K tomu se využívá mnoha nástrojů. Mezi ty nejčastější a nejefektivnější patří chytlavé fráze a využívání emocí a mezilidských vztahů.

Realita je taková, že se používají nevhodné emoce v nevhodný čas. První chybou je samoúčelné působení bez vazby na propagovaný produkt, druhou chybou je povrchnost. Aby reklama skutečně účinně fungovala, je zapotřebí oslovovat hlubší emoce, tedy pudy. Jedná se o automatizované reakce s vysokou prioritou. Když zapůsobíte na hlubinné emoce, získáte celkem jednoznačnou reakci.

Pojišťovnictví je velmi specifické v oblasti propagace a reklamy. Snaží se totiž o prodej produktu, který je pro obyčejné lidi nezajímavý a nudný, musí komunikovat nepříjemné životní situace, které většina lidí radši vytěsňuje z hlavy. Lidé nechtějí trávit svůj čas přemýšlením o pojištění – to platí především pro mladou generaci. Pojišťovny se tedy snaží upoutat pozornost pomocí využívání emocí, a to jak pozitivních, tak těch negativních. Ne vždy má využívání emocí (zvláště pak těch negativních) za následek zvýšení prodeje – naopak, nevhodně zvolený druh emoce může způsobit i jeho pokles.

Jak se pojišťovny snaží propagovat své produkty a jaký to má vliv na lidské vnímání a rozhodování? To je otázka, na kterou jsme se v rámci této studie pokusili nalézt odpověď. Konkrétně jsme se zaměřili na segment životního pojištění, kde je využívání emocí a mezilidských vztahů běžné.

Archiv blogu

19
červen
2018
Market Vision Day III (2018)

Market Vision Day III (2018)

Ve čtvrtek 14.6.2018 se v prostorách naší společnosti za přítomnosti našich ctěných klientů uskutečnil již třetí ročník akce s názvem Market Vision Day. Letošní akci navštívilo celkem více než 50 účastníků, kteří vytvořili jedinečnou atmosféru plnou sdílení pracovních i osobních zkušeností a networkingu.

4
červen
2018
MSPA Europe/Africa konference 2018

MSPA Europe/Africa konference 2018

Zúčastnili jsme se pravidelné konference MSPA Europe/Africa, kde jsme si mimo jiné již druhým rokem po sobě jako jediní z České republiky převzali prestižní ocenění Elite Membership.

18
květen
2018
V jaké zemi jsou prodejci nejšťastnější?

V jaké zemi jsou prodejci nejšťastnější?

Market Vision se jako dlouholetý člen asociace MSPA pravidelně účastní sběru dat pro ukazetel NHS (Net Happiness Score), který odráží míru „štěstí“ prodejců a jejich nadšení pro práci.

17
květen
2018
MSPA Europe/Africa konference 2018

MSPA Europe/Africa konference 2018

Na konci května se opět chystáme na pravidelnou konferenci MSPA Europe/Africa (Mystery Shopping Professionals Association), kde si mimo jiné již druhým rokem po sobě jako jediní z České republiky převezmeme prestižní ocenění „Elite Membership“, neboli elitní členství.

14
květen
2018
Konkurenční zpravodajství v rozhodovacím procesu firem

Konkurenční zpravodajství v rozhodovacím procesu firem

Kvalitní konkurenční zpravodajství dokáže společnostem v různých odvětvích poskytnout mnohé výhody a vytváří předpoklady pro dosahování lepších obchodních výsledků.

2
květen
2018
Customer Experience konference 2018

Customer Experience konference 2018

Už se moc těšíme na letošní konferenci Customer Experience od Clientology, která se bude konat 11. – 12. 6. 2018 v Libčicích nad Vltavou.

23
duben
2018
Působí na klienty čeští prodejci šťastněji než jejich slovenští kolegové?

Působí na klienty čeští prodejci šťastněji než jejich slovenští kolegové?

Výsledky mystery shopping měření, které jsme realizovali během roku 2017, ukazují rozdíly v tom, jak šťastně působí prodejci na klienty v ČR a SR.

14
březen
2018
Smiling Report 2018

Smiling Report 2018

Jako dlouhodobý člen MSPA, Mystery Shopping Professionals Association a jako jediný elitní člen v ČR jsme se opět zúčastnili sběru dat pro Smiling Report publikovaný švédskou agenturou Better Business World Wide.

nahoru