Reklamy v pojišťovnictví a jejich dopad na potenciální klienty

Reklamy v pojišťovnictví a jejich dopad na potenciální klienty

27.7.2017

Tým INeCIM pro Vás zpracoval krátkou studii zaměřenou na používání emocí v komunikaci pojišťoven ve vztahu ke klientům. Jaké emoce jsou nejčastěji využívány a jaký to má vliv na lidské vnímání a rozhodování klientů? To je otázka, na kterou jsme se v rámci této studie pokusili nalézt odpověď.

Reklama je placená nebo neplacená propagace výrobku, služby, společnosti, obchodní značky nebo myšlenky, mající obvykle za cíl zvýšení prodeje. Reklamní kampaně se snaží ovlivnit způsob, jakým se spotřebitelé dívají sami na sebe a jakým způsobem pro ně může být koupě určitých produktů výhodná. Zpráva předávaná prostřednictvím těchto reklam ovlivňuje nákupní rozhodování spotřebitelů. Je velmi důležité najít vhodný typ reklamy, který osloví zvolenou cílovou skupinu potenciálních kupujících a přesvědčí je ke koupi komunikovaného produktu. K tomu se využívá mnoha nástrojů. Mezi ty nejčastější a nejefektivnější patří chytlavé fráze a využívání emocí a mezilidských vztahů.

Realita je taková, že se používají nevhodné emoce v nevhodný čas. První chybou je samoúčelné působení bez vazby na propagovaný produkt, druhou chybou je povrchnost. Aby reklama skutečně účinně fungovala, je zapotřebí oslovovat hlubší emoce, tedy pudy. Jedná se o automatizované reakce s vysokou prioritou. Když zapůsobíte na hlubinné emoce, získáte celkem jednoznačnou reakci.

Pojišťovnictví je velmi specifické v oblasti propagace a reklamy. Snaží se totiž o prodej produktu, který je pro obyčejné lidi nezajímavý a nudný, musí komunikovat nepříjemné životní situace, které většina lidí radši vytěsňuje z hlavy. Lidé nechtějí trávit svůj čas přemýšlením o pojištění – to platí především pro mladou generaci. Pojišťovny se tedy snaží upoutat pozornost pomocí využívání emocí, a to jak pozitivních, tak těch negativních. Ne vždy má využívání emocí (zvláště pak těch negativních) za následek zvýšení prodeje – naopak, nevhodně zvolený druh emoce může způsobit i jeho pokles.

Jak se pojišťovny snaží propagovat své produkty a jaký to má vliv na lidské vnímání a rozhodování? To je otázka, na kterou jsme se v rámci této studie pokusili nalézt odpověď. Konkrétně jsme se zaměřili na segment životního pojištění, kde je využívání emocí a mezilidských vztahů běžné.

Archiv blogu

8
únor
2018
MARKET VISION OBNOVILA ELITNÍ ČLENSTVÍ V MSPA EUROPE/AFRICA.

MARKET VISION OBNOVILA ELITNÍ ČLENSTVÍ V MSPA EUROPE/AFRICA.

S radostí oznamujeme, že Market Vision na začátku února obnovila elitní členství v Mystery Shopping asociaci MSPA Europe/Africa.

12
leden
2018
Průvodce Mystery Shoppingem pro zaměstnace

Průvodce Mystery Shoppingem pro zaměstnace

Jsme nesmírně rádi, že jsme dostali jedinečnou příležitost být u překladu publikace "The employeés guide to Mystery Shopping".

3
leden
2018
JAKÝ BYL ROK 2017 V TELEKOMUNIKACÍCH?

JAKÝ BYL ROK 2017 V TELEKOMUNIKACÍCH?

Rok 2017 přinesl mnoho novinek a změn v oblasti telekomunikací. Souhrn toho nejdůležitějšího si můžete přečíst v naší mini analýze. Veškeré informace naleznete v přiloženém souboru.

21
prosinec
2017
PF 2018

PF 2018

Přejeme vám příjemné prožití vánočních svátků a v novém roce mnoho zdraví, štěstí a pracovních i osobních úspěchů.

21
prosinec
2017
I Ježíšek může dorazit dříve

I Ježíšek může dorazit dříve

Jsme hrdým partnerem projektu Naděje pro Karolínku a Rozárku. Při příjemném odpoledni stráveném s holčičkami jsme mamince předali šek na částku 60 000 Kč.

14
prosinec
2017
Podporujeme Karolínku a Rozárku

Podporujeme Karolínku a Rozárku

Stali jsme se partnery projektu Naděje pro Karolínku a Rozárku, jejichž maminka, Leona Pavcová, je naší dlouholetou zaměstnankyní.

6
prosinec
2017
MSPA Workshop week v Manchesteru za účasti Market Vision

MSPA Workshop week v Manchesteru za účasti Market Vision

V průběhu minulého týdne jsme se zúčastnili vzdělávacího workshopu pořádaného MSPA Europe/Africa.

29
listopad
2017
Degustace italských vín mezi oblaky

Degustace italských vín mezi oblaky

Máme za sebou vydařenou akci s našimi klienty, která se konala ve středu 22. listopadu v příjemném prostředí restaurace Balu Kitchen.

nahoru