Reklamy v pojišťovnictví a jejich dopad na potenciální klienty

Reklamy v pojišťovnictví a jejich dopad na potenciální klienty

27.7.2017

Tým INeCIM pro Vás zpracoval krátkou studii zaměřenou na používání emocí v komunikaci pojišťoven ve vztahu ke klientům. Jaké emoce jsou nejčastěji využívány a jaký to má vliv na lidské vnímání a rozhodování klientů? To je otázka, na kterou jsme se v rámci této studie pokusili nalézt odpověď.

Reklama je placená nebo neplacená propagace výrobku, služby, společnosti, obchodní značky nebo myšlenky, mající obvykle za cíl zvýšení prodeje. Reklamní kampaně se snaží ovlivnit způsob, jakým se spotřebitelé dívají sami na sebe a jakým způsobem pro ně může být koupě určitých produktů výhodná. Zpráva předávaná prostřednictvím těchto reklam ovlivňuje nákupní rozhodování spotřebitelů. Je velmi důležité najít vhodný typ reklamy, který osloví zvolenou cílovou skupinu potenciálních kupujících a přesvědčí je ke koupi komunikovaného produktu. K tomu se využívá mnoha nástrojů. Mezi ty nejčastější a nejefektivnější patří chytlavé fráze a využívání emocí a mezilidských vztahů.

Realita je taková, že se používají nevhodné emoce v nevhodný čas. První chybou je samoúčelné působení bez vazby na propagovaný produkt, druhou chybou je povrchnost. Aby reklama skutečně účinně fungovala, je zapotřebí oslovovat hlubší emoce, tedy pudy. Jedná se o automatizované reakce s vysokou prioritou. Když zapůsobíte na hlubinné emoce, získáte celkem jednoznačnou reakci.

Pojišťovnictví je velmi specifické v oblasti propagace a reklamy. Snaží se totiž o prodej produktu, který je pro obyčejné lidi nezajímavý a nudný, musí komunikovat nepříjemné životní situace, které většina lidí radši vytěsňuje z hlavy. Lidé nechtějí trávit svůj čas přemýšlením o pojištění – to platí především pro mladou generaci. Pojišťovny se tedy snaží upoutat pozornost pomocí využívání emocí, a to jak pozitivních, tak těch negativních. Ne vždy má využívání emocí (zvláště pak těch negativních) za následek zvýšení prodeje – naopak, nevhodně zvolený druh emoce může způsobit i jeho pokles.

Jak se pojišťovny snaží propagovat své produkty a jaký to má vliv na lidské vnímání a rozhodování? To je otázka, na kterou jsme se v rámci této studie pokusili nalézt odpověď. Konkrétně jsme se zaměřili na segment životního pojištění, kde je využívání emocí a mezilidských vztahů běžné.

Archiv blogu

18
září
2018
Náš country manager Václav Šojdel odpovídal pro magazín

Náš country manager Václav Šojdel odpovídal pro magazín "Zboží a prodej"

Odkaz na článek naleznete uvnitř příspěvku.

14
září
2018
Sportovní odpoledne II.

Sportovní odpoledne II.

Druhý zářiový týden proběhlo v areálu Hamr sport Braník Sportovní odpoledne II., v rámci kterého se šest týmů utkalo v rozmanitých disciplínách. Boj o medaile se skládal z badmintonu, beach volejbalu, florbalu a štafetových disciplín.

10
září
2018
Hypoteční úvěry: Studie odhalila velké rozdíly mezi službami českých bank

Hypoteční úvěry: Studie odhalila velké rozdíly mezi službami českých bank

Výsledky letošního ročníku studie zaměřené na srovnání kvality služeb poskytovaných tuzemskými bankami při nabídce hypotečních úvěrů ukázaly nejlepší klientský servis v MONETA Money Bank a dodržování doporučení stanovených ČNB v dané oblasti všemi sledovanými společnostmi.

28
srpen
2018
Market Vision Rally Team na Mistrovství Evropy Barum Czech Rally Zlín

Market Vision Rally Team na Mistrovství Evropy Barum Czech Rally Zlín

Závodní vůz Market Vision Rally Teamu byl včera přistaven před „týmovou základnu“ s nákladem stříbrného poháru a medaile z 48. Barum Czech Rally Zlín za 2. místo ve třídě 10 a 69. místo absolutně (ze 124 startujících).

22
srpen
2018
62% response rate

62% response rate

Pro mnohé číslo z říše snů. Je to však realita, pokud se staráte o své zákazníky jako CK Alpina a pro získávání a řízení zpětné vazby využíváte špičkový nástroj www.feedtrack.eu.

13
srpen
2018
Myslíme EKOlogicky a pomáháme

Myslíme EKOlogicky a pomáháme

Na jaře jsme v rámci naší společnosti vyhlásili soutěž ve sběru plastových víček. Motivací bylo hned několik. Na jedné straně nás hnalo vědomí, že je to jedna z dalších forem pomoci, kterou můžeme podpořit náš partnerský projekt Naděje pro Karolínku a Rozárku.

6
srpen
2018
Poháry vytavené z letního žáru

Poháry vytavené z letního žáru

Náš automotive account manager Aleš Holakovský se zúčastnil oblíbené 39. Invelt Rally Pačejov a dovezl do naší zasedací místnosti pohár za 2. místo ve třídě 10.

31
červenec
2018
feedTRACK má nový web

feedTRACK má nový web

Připravili jsme něco nového. Představte si místo, kde vidíte, co si Vaši zákazníci myslí. Podívejte se na náš nový web www.feedTRACK.eu.

nahoru