Přinášíme inspiraci z výzkumné konference Succeet23

V říjnu se náš výzkumný tým zúčastnil mezinárodní konference v německém Wiesbadenu Succeet23. Akce trvala dva dny a konala se v prostorách RheinMain CongressCentre. Během konference bylo možné vybrat si z široké nabídky přednášek zaměřených na nové trendy ve výzkumu trhu a CX. Výzkumníci z celého světa zde sdíleli své zkušenosti ze zajímavých projektů a ukazovali inovativní přístupy a metody, které otevírají nové možnosti sběru a analýzy dat. Velkým tématem byla samozřejmě umělá inteligence, která dnes již proniká do téměř všech odvětví – pro výzkumníky má potenciál stát se užitečným pomocníkem. Součástí konference byl také veletrh, na kterém jsme měli příležitost rozšířit svou síť kontaktů a navázat přátelství s agenturami z dalších zemí. Už se těšíme na spolupráci!

A co jsme si z konference odnesli?

Testování s oční kamerou snazší než dřív!

Pro uživatelské testování je často využívána oční kamera, která sleduje pohyb čočky, díky čemuž je možné vyhodnotit, jak snadno se zákazník orientuje na Vašich stránkách či v aplikaci. Dosud k tomu bylo potřeba vybavení, které je drahé a jeho nastavení složité. To je však minulostí. Nově je možné UX testování realizovat s pouhou webovou kamerou, kterou má každý na svém notebooku či telefonu.

Jak měříte návratnost investicí do zlepšování zákaznické zkušenosti?

Ptáte se v rámci Vašeho výzkumu, zda by Vaši zákazníci doporučili Vaši značku svým známým (NPS)? A umíte si spočítat, jakého finančního přínosu může Vaše společnost díky příznivcům (promoters) dosáhnout? Udělejte to jednoduše. Doptejte se, kolika lidem ze svého okolí reálně Váš produkt/službu doporučili využít během posledních 12 měsíců. Začít měřit ROX (Return on Experience) vůbec není složité, stačí jen začít, a i takto jednoduchým způsobem můžete získat představu o tom, kolik nových potenciálních klientů jste v posledním roce získali díky svým spokojeným zákazníkům.

Některé malé i velké myšlenky, tipy na zlepšení a příběhy úspěšných projektových realizací a smart rozhodnutí nás motivovali k implementaci novátorských přístupů do našich výzkumů. Máte zájem vyzkoušet si s námi UX testování nebo vybudovat nový CX program, či zlepšovat ten existující? Napište nám!

Kontakt CZ: daniela.kucerova@marketvision.cz

Kontakt SK: peter.varga@marketvision.sk