Zúčastnili jsme on-line kongresu Pharma Profit

Zúčastnili jsme on-line kongresu Pharma Profit

16.11.2020

Zúčastnili jsme on-line kongresu Pharma Profit, kde naše kolegyně Jana Klusáčková, account managerka pro oblast farmacie, přednášela společně s PharmDr. Janou Matuškovou na téma: "Jaké odborné a ekonomické rezervy v dispenzační práci odhalil poslední mystery shopping?". Detailně jsme se zaměřili na odbornou a ekonomickou analýzu tentokrát v případu chronické zácpy.

Studie byla zaměřena jak na nejvýznamnější, tak na menší poskytovatele lékárenských služeb na tuzemském trhu. Zaměřili jsme se na hodnocení celkem 11 různých společností. Pro hodnocení kvality obsluhy Market Vision využívá tzv. Index Kvality obsluhy, který obsahuje porovnání zhruba 30 vybraných ukazatelů a jejich přepočet na základě váženého průměru. Průměrný tržní benchmark se pohyboval na úrovni 76 %. Nejlépe ze všech sledovaných společností si na jeho základě vedly mojelekarna.cz s výsledkem 86 %, následované Agel lékárnami (85 %) a BENU lékárnami (82 %).

V rámci studie jsme se zaměřili také na emoce kvantifikované prostřednictvím emočního indexu, který shrnuje subjektivní hodnocení spokojenosti zákazníků s přístupem expedujících. Průměrný tržní benchmark zaznamenal hodnotu 84 %. Nejvyšší hodnotu emočního indexu zaznamenaly lékárny Alphega (97 %), o 5 procentních bodů za nimi se umístily lékárny Agel a lékárny Devětsil (92 %). Na třetím místě se z hlediska emocí s výsledkem 91 % umístil Dr. Max.

Největší rezervy byly v rámci studie identifikovány v oblasti nabídky doplňkové expedice: více než polovina expedientů nechala zákazníka odejít z lékárny pouze s nákupem primárního produktu. Využití obchodního potenciálu této kategorie skýtá prostor ke zlepšení.

Podrobné výsledky celého trhu podle jednotlivých sledovaných oblasti, srovnání jednotlivých lékáren a jejich poboček najdou zájemci ve volně prodejné studii Lékárny 2020 – Benchmark kvality obsluhy v lékárnách v ČR. Obsahuje hodnocení celkem 94 mystery návštěv.

Pro Více informací kontaktujte jana.klusackova@marketvision.cz.

Archiv blogu

16
listopad
2020
Zúčastnili jsme on-line kongresu Pharma Profit

Zúčastnili jsme on-line kongresu Pharma Profit

Zúčastnili jsme on-line kongresu Pharma Profit, kde naše kolegyně Jana Klusáčková, account managerka pro oblast farmacie, přednášela společně s PharmDr. Janou Matuškovou na téma: "Jaké odborné a ekonomické rezervy v dispenzační práci odhalil poslední mystery shopping?".

9
listopad
2020
Audity – efektivní nástroj k udržení kvality prodejní sítě

Audity – efektivní nástroj k udržení kvality prodejní sítě

Audity prodejních standardů a procesů hrají u společností provozujících nějakou formu pobočkové sítě stále větší roli. Přinášíme rozhovor s Alešem Holakovským, senior consultantem společnosti Market Vision, která se věnuje právě tomuto typu auditů.

26
říjen
2020
V nelehkých situacích pomůže rodina, ale i pojištění ošetřování člena rodiny

V nelehkých situacích pomůže rodina, ale i pojištění ošetřování člena rodiny

Byť je český systém sociálního zabezpečení poměrně štědrý, ne vždy je však výše vyplácené finanční podpory postačující. Mnohdy může pomoci komerční pojištění. Konkrétně jsme svou pozornost zaměřili na pojištění ošetřování člena rodiny.

13
říjen
2020
Jak zvýšit úspěšnost obchodního týmu

Jak zvýšit úspěšnost obchodního týmu

Rozhodovací proces zákazníka při realizaci větších nákupních rozhodnutí zahrnuje zvažování dostupných alternativ a porovnávání parametrů různých řešení. Během tohoto procesu, který trvá od několika dní až po několik týdnů, má obchodník větší prostor pro realizaci více interakcí s klientem.

10
říjen
2020
Ocenění CX Award od Clientology Institute pro náš nástroj feedTRACK

Ocenění CX Award od Clientology Institute pro náš nástroj feedTRACK

Máme velkou radost z ocenění CX Award od Clientology Institute pro náš nástroj feedTRACK a to v kategorii nejlepší reakce na zpětnou vazbu. Cenu přebírá naše CX manažerka Alexandra Hanzlová spolu s paní Adélou Nádvorníkovou ze společnosti MONETA Money Bank.

25
září
2020
Spokojenost zákazníka jako zdroj loajality a opakovaného nákupu

Spokojenost zákazníka jako zdroj loajality a opakovaného nákupu

Zvyšovat loajalitu zákazníků ke značce je důležitým cílem strategického managementu každé společnosti. Vlivem digitalizace se snížily bariéry pro změnu poskytovatele služeb a dodavatelů zboží. Udržet loajalitu zákazníků je v takovém prostředí stále větší výzvou.

9
září
2020
Martin Hrehovčík a Market Vision s.r.o. v nominaci na firmové oskary od Český Goodwill

Martin Hrehovčík a Market Vision s.r.o. v nominaci na firmové oskary od Český Goodwill

Náš zakladatel a jednatel Martin Hrehovčík a Market Vision s.r.o. jsou v nominaci na firmové oskary od Český Goodwill! Budeme rádi i za Váš hlas.

5
srpen
2020
MSPA Covid-19 průzkum: České firmy by se mohly polepšit

MSPA Covid-19 průzkum: České firmy by se mohly polepšit

MSPA provedla průzkum při návštěvě 7000 míst (143 v ČR) - obchodů, supermarketů, prodejců automobilů, rychlého občerstvení a restaurací. Respondenti byli dotázáni na výsledný pocit bezpečí a pravděpodobnosti návratu na místa, která navštívili.

nahoru