Mystery chat – jak rozumí umělá inteligence požadavkům zákazníků?

Realizovali jsme volně prodejnou studii Mystery chat. Studie testovala dostupnost a kvalitu obsluhy zákazníků pomocí chatovacích oken na webových stránkách jednotlivých společností formou mystery shoppingu. Do průzkumu bylo zahrnuto celkem 33 významných firem ze třech tržních odvětví – banky, telekomunikace a automobilky.

V průzkumu jsme se zaměřili především na těchto pět oblasti:

  • zjištění existence chatovacího okna na webu jednotlivých společností
  • zhodnocení reakční doby
  • zdali komunikace probíhá s živým operátorem nebo s umělou inteligencí („chatbotem“)
  • schopnost umělé inteligence porozumět dotazům zákazníků
  • zhodnocení úrovně obsluhy zákazníka a její kvality

V rámci průzkumu bylo oslovováno:

BANKY

  • 10 nejvýznamnějších tuzemských bank s dotazem na stávající podmínky/parametry spořícího účtu.

TELEKOMUNIKACE

  • 8 nejvýznamnějších mobilních a virtuálních operátorů na českém trhu s dotazem ohledně dostupnosti nejlevnějšího neomezeného mobilního tarifu (neomezené volání, SMS, data).

AUTOMOBILKY

  • 15 vybraných českých automobilových importérů s dotazem na dobu dodání konkrétního modelu (výběr značek probíhal s ohledem na výši jejich prodejů v České republice).  

 

OBECNÉ PARAMETRY ON-LINE CHATU - ZA VŠECHNA ODVĚTVÍ

KOMUNIKACE S UMĚLOU INTELIGENCÍ – ZA VŠECHNA ODVĚTVÍ

KOMUNIKACE S FYZICKOU OSOBOU – ZA VŠECHNA ODVĚTVÍ

Dotazování daných firem probíhalo ve dvou jazycích - v češtině a angličtině. Průzkum probíhal ve spolupráci se studenty Vysoké školy ekonomické v Praze v rámci naší dlouhodobé spolupráce s VŠE.

Zajímají vás bližší detaily studie, která obsahuje výsledky za jednotlivá odvětví, výsledky jednotlivých společností, popis zákaznické cesty, komentáře tazatelů (mystery shopperů) a manažerská doporučení?

Jsou dostupné v kompletní závěrečné zprávě.

 

Pro bližší informace a možnost zakoupení studie kontaktujte naší kolegyni Gabrielu Dostálovou na gabriela.dostalova@marketvision.cz